سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/10/7
12:35 عصر

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

آمریکایی ها در دوره گفتگوی تمدن‌ های خاتمی، ایران را محور شرارت معرفی کردند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:
آمریکایی ها در دوره گفتگوی تمدن‌ های خاتمی، ایران را محور شرارت معرفی کردند

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکنون دیگر از دوران سازندگی و اصلاحات گذر کرده‌ایم و نباید فراموش کرد که در زمانی که آقای خاتمی گفت‌وگوی تمدن‌ها را مطرح می‌کرد آمریکایی‌ها ایران را به عنوان محور شرارت می‌خواندند.

خبرگزاری فارس: آمریکایی ها در دوره گفتگوی تمدن‌ های خاتمی، ایران را محور شرارت معرفی کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم محسن رضایی دقایقی پیش در تماسی که به صورت ویدیو کنفرانس با همایش امنیت در چشم‌انداز 1404برقرار شد با اشاره به دشمنی‌های آمریکا با ایران اظهار داشت: ایران از سال 1370 تاکنون سه دوره جنگ را با آمریکا تجربه کرده است.
وی ادامه داد: بنده این دوره‌ها را به عنوان دوره‌های جنگ سرد، نیمه سرد و رویارویی سوم که در وهله کنونی قرار دارد تعریف می‌کنم.
وی ادامه داد: رویارویی سوم آمریکا با ایران با هدف شکستن آرمان‌های انقلاب ایران است که در قالب تشدید تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی مشاهده می‌شود.
وی با بیان اینکه در دور سوم رویارویی و تقابل آمریکا، این کشور به دنبال تخریب روابط عربستان و ترکیه با ایران است که هر طور شده مسئولان باید این مسئله را مدیریت کنند.
وی با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ایران ریشه‌ای است، افزود: اکنون دیگر از دوران سازندگی و اصلاحات گذر کرده‌ایم و نباید فراموش کرد که در زمانی که آقای خاتمی گفت‌وگوی تمدن‌ها را مطرح می‌کرد آمریکایی‌ها ایران را به عنوان محور شرارت می‌خواندند.
رضایی افزود: انتظار این است که به طور جدی به تغییرات و تحولات منطقه نگاه کنیم و همانگونه که رهبری در سفر کرمانشاه فرمودند نیاز به نوسازی در تمام چارچوب کشور مورد نیاز است.
وی افزود: برای اینکه قابلیت‌های خود را در مواجهه با تهدیدات حفظ کنیم نیازمند پیشنهادات و تحلیل‌های اساسی هستیم و مطمئن‌ایم که می‌‌توان با منابع موجود انسانی در ایران به طور گسترده در این راه حرکت کرد.
وی در بخش پرسش و پاسخ نیز در جواب سؤالی افزود: باید بعد مردمی امنیت در دهه آینده تقویت شود هر چند که امنیت و انقلاب با بعد مردمی شروع شد.
رضایی افزود: این بدان معناست که باید رابطه امنیت و مردم بیش از پیش تقویت شود.
وی ادامه داد: ما در دهه آینده امنیت را تنها برای بقا نمی‌خواهیم و باید برای پیشرفت بیشتر به امنیت با بعدی نو و تازه نگاه شود و آن را با اتکا به راهکارهایی به خدمت توسعه در آورد.
وی در ادامه به تحولات و خیزش‌های مردمی منطقه خاورمیانه اشاره و افزود: امروز با پدیده انقلاب منطقه‌ای در خاورمیانه روبه‌رو هستیم.
رضایی یادآور شد: انقلابی که از تونس و مصر شروع شده و تا لیبی و بحرین و سوریه ادامه یافته است نشانگر آن است که روابط بین منطقه‌ای می‌تواند بیش از پیش مهم باشد.
وی افزود: امیدواریم رژیم‌های آینده کشورهایی که در آن انقلاب بوده است، از همگرایی بیشتری با ایران برخوردار شود.
وی گفت: افق منطقه‌گرایی بیش از گذشته در خاورمیانه دیده می‌شود که این امر اهمیت دیپلماسی دستگاه حکومتی کشور را بیش از پیش مهم می‌سازد.
وی با بیان اینکه شرایط سختی در دیپلماسی ایران در راستای حفظ جایگاه‌ها در کشورهایی مانند سوریه و لبنان وجود دارد اظهار امیدواری کرد که ایران بتواند با دولت‌های جدید منطقه بیش از پیش ارتباط داشته باشد.
وی همچنین افزود: قدرت سیاست‌‌سازی قوای سه‌گانه نیز از جمله مؤلفه‌های مهم در امنیت ملی است.
رضایی در این راستا گفت: مقام رهبری سیاست‌گذاری‌هایی را طی دو سال اخیر داشته‌اند که این سیاست‌گذاری‌ها باید در برنامه‌های دولت و مجلس با هدف اجرای هر چه سریع‌تر به شکل برنامه در بیاید.
وی ادامه داد: گذر از تحریم‌ها و وفق پیدا کردن با شرایط جدید منطقه از جمله مباحث مهمی است که امروز باید بدان توجه شود.
وی همچنین یادآور شد: ممکن است برای مدیریت کشور به سیستمی جدید نیاز باشد نباید نگران از وضعیت کنونی کشور برای حرکت به سوی آینده بود.
وی افزود: دهه آینده آنقدر مهم است که نباید در تغییر گذشته به خود واهمه دهیم.
رضایی یادآور شد: البته نباید فراموش شود که تغییرات باید منطقی و در چارچوب انقلاب باشد.
وی افزود: می‌توان با تغییرات کارآمدی نظام را ارتقا داد.