سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/9/18
8:43 صبح

بازتاب گسترده شاهکار جنگ الکترونیک ایران

واکنش رسانه های بیگانه به  نمایش RQ170 غنیمت گرفته شده

بازتاب گسترده شاهکار جنگ الکترونیک ایران
اهمیت هواپیمای به غنیمت گرفته شده که جز تجهیزات سری ارتش آمریکا بشمار می رود به حدی است که روزنامه وال استریت ژورنال پیش از این از سه سناریوی مقامات آمریکایی برای اعزام کماندو به داخل خاک ایران برای خارج کردن یا انهدام این هواپیما خبر داده بود.

"صراط"-موفقیت نیروهای نظامی کشور در مراقبت کامل از آسمان ایران و شکار یک فروند هواپیمای جاسوسی فوق مدرن آمریکا بازتابهای گسترده ای در رسانه های بیگانه داشته است.

‌بنابراین گزارش، شبکه خبری CBS آمریکا طی خبری ضمن نمایش تصاویر منتشر شده از تلویزیون ایران درباره هواپیمای پیشرفته جاسوسی به غنیمت گرفته شده گفت:اگر هواپیمای به نمایش در آمده در تلویزیون ایران همان هواپیمای "جانور قندهار" باشد،بدترین کابوس‌های های تحلیلگران اطلاعاتی به حقیقت خواهد پیوست.
 
این شبکه آمریکایی در ادامه با تاکید بر سالم بودن این هواپیما افزود: سالم بودن هواپیما این فرصت بزرگ را به ایران داده است تا فناوری های جمع آوری اطلاعات حساس را در اختیار بگیرد.
  
CBS در ادامه با اشاره به برخی اظهار نظرها درباره عدم توانایی ایران برای بازیابی اطلاعات جاسوسی از این RQ170 خاطر نشان کرد:این گمانه زنی ها به قبل از انتشار تصاویر این هواپیما مربوط است در حالیکه این تصاویر نشان می دهد هواپیما به طور گسترده ای سالم است.
 
از سوی دیگر "جو سیرینسیونه" عضو شورای روابط خارجی آمریکا در گفت و گو با این شبکه خبری با تاکید بر پیشرفته بودن هواپیماهای به غنیمت گرفته شده تصریح کرد: دستیابی به فناوری این هواپیما، به اضافه دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده از سامانه های آن یک شکست جدی برای  امنیت ملی آمریکا به شمار می رود.
بر اساس این گزارش موفقیت نیروهای نظامی کشورمان در شکار RQ170 به غنیمت گرفته شده در رسانه های صهیونیستی نیز بازتاب گشترده ایی داشته است.
در همین زمینه روزنامه صهیونیستی "ها آرتص" ‌نوشت:یک روز پس از ابراز نگرانی مقامات آمریکایی پیرامون امکان دستیابی ایران به اطلاعات طبقه بندی شده هواپیمای به غنیمت گرفته شده، ایران روز پنجشنبه تصاویر هواپیمای جاسوسی سرنگون شده آمریکایی  را منتشر کرد.
 
هاآرتص افزود:پیش از این برخی کارشناسان آمریکایی اعلام کرده بودند که حتی اگر ایران به این هواپیمای سرنگون شده دست یابد، بهره کمی از آن خواهد برد زیرا احتمالا این هواپیما از ارتفاع بالایی سرنگون شده است و لاشه آن قطعه قطعه شده است.
BBC تلویزیون دولتی انگلستان نیز در خبری پیرامون انتشار تصاویر هواپیمای جاسوسی به غنیمت گرفته شده گفت:تصاویر تلویزیون ایران نشان می دهد که هواپیمای جاسوسی پیشرفته RQ170 آمریکا آسیبی ندیده است.
   
گفتنی است اهمیت هواپیمای به غنیمت گرفته شده که جز تجهیزات سری ارتش آمریکا بشمار می رود به حدی است که روزنامه وال استریت ژورنال در خبری از سه سناریوی مقامات آمریکایی برای اعزام کماندو به داخل خاک ایران برای خارج کردن یا انهدام این هواپیما خبر داده بود که البته به نوشته این روزنامه ترس آمریکایی ها از درگیری احتمالی با نیروهای نظامی ایران اجرای هر سه سناریو را منتفی کرد.