سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/9/18
8:44 صبح

ماموریت هواپپیمای سرنگون شده آمریکایی چه بود؟

اعتراف مقامات آمریکایی به نوع ماموریت این RQ170 در حالی است که پیش از این ماموریت این هواپیما و سازمانی که این هواپیما برای آن در حال انجام ماموریت بود اعلام نشده بود.

هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که اوایل هفته جاری طی یک عملیات فنی پیچیده بدست نیروهای نظامی کشورمان افتاد،در حال انجام یک ماموریت جاسوسی برای سازمان سیا بود.

به گزارش سرویس سیاسی صراط ، فاکس نیوز شبکه خبری نومحافظه کاران آمریکا با ذکر این نکته به نقل از یک مقام عالی رتبه آمریکایی گفت این هواپیما در حال انجام یک ماموریت جاسوسی-نظامی سازمان سیا در امتداد مرز ایران و افغانستان بود که بعد از قطع ارتباط با مرکز کنترل ناپدید شد.

بنابراین گزارش فاکس نیوز افزود پیش از این نیز مقامات آمریکایی تایید کرده بودند که هواپیمای جاسوسی RQ170 ناپدید شده در اختیار ایران قرار گرفته است.

گزارش فاکس نیوز اضافه کرد اعتراف مقامات آمریکایی به نوع ماموریت این RQ170  در حالی است که پیش از این ماموریت این هواپیما و سازمانی که این هواپیما برای آن در حال انجام ماموریت بود اعلام نشده بود و تنها در ابتدای امر، ائتلاف نیروهای ناتو در افغانستان با صدور یک بیانیه کوتاه ماموریت این هواپیما را ماموریت روتین نظامی اعلام کردند.

به گزارش فاکس نیوز این هواپیمای 6 میلیون دلاری ساخت شرکت لاکهید مارتین از تکنولوژی استیلت بهره برده و جز تجهیزات سری ارتش آمریکا بشمار می رود.