سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/10/18
3:9 عصر

هدف تحریم ها تحریک مردم به شورش است!

 

آیالون با ابراز امیدواری نسبت به اینکه تحریم های نفتی و بانکی اخیر غرب علیه ایران سبب ایجاد موج جدیدی از ناآرامی ها در ایران شود ، افزود که از نظر او می توان با تکیه بر تحریم های شدید از برخورد نظامی با ایران اجتناب کرد.

  معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به طراحی غرب و اسرائیل برای ناامن سازی فضای داخلی ایران اعتراف کرد.

به گزارش عصر ایران  دنی آیالون در اظهاراتی با ادعای اینکه حکومت ایران از احتمال تحریم های نفتی اتحادیه اروپا علیه این کشور نگران است مدعی شد که همزمان سقوط حکومت بشار اسد در دمشق ضربه ای بزرگ بر جمهوری اسلامی ایران وارد خواهد آورد.

آیالون با ابراز امیدواری نسبت به اینکه تحریم های نفتی و بانکی اخیر غرب علیه ایران سبب ایجاد موج جدیدی از ناآرامی ها در ایران شود ، افزود که از نظر او می توان با تکیه بر تحریم های شدید از برخورد نظامی با ایران اجتناب کرد.

وی مدعی شد :‌" می توان (برنامه هسته ای) ایران را از طریق انزوای سیاسی ، مشروعیت زدایی از رژیم و اعمال تحریم های فلج کننده متوقف کرد ."

آیالون در ادامه مدعی شد که این گام های تحریمی می تواند مقامات ایران را به بازنگری در رفتارشان وادارد چرا که حاکمان ایران در زمینه دوام و بقای حکومتشان قطعا محاسبه گر خواهند بود.

معاون وزیر خارجه اسراییل در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود نتیجه ممکن دیگر از تشدید تحریم ها علیه ایران را آغاز موج دیگری از ناآرامی و آشوب در این کشور دانسته و افزود: اگر مردم ایران احساس کنند حمایت همه جانبه غرب را دارند ممکن است بار دیگر همانند تابستان سال 2009 و همان گونه که در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری به خیابان آمدند ، علیه حکومت بشورند!

آیالون در ادامه مدعی شد که تحریم نفتی ایران ریسک چندانی در قیمت های جهانی نفت نخواهد داشت چرا که از نظر او کشورهایی هستند که می توانند با افزایش تولید نفت کمبود عرضه ایران در بازار را جبران کنند.

گفتنی است آیالون یکی از افراطی ترین مقامات رژیم اسراییل است که سال گذشته نحوه رفتار او با سفیر ترکیه در تل آویو بحرانی سیاسی و دیپلماتیک را در روابط ترکیه و اسراییل ایجاد کرد .

آیالون در احضار سفیر آنکارا به وزارت خارجه اسراییل در اعتراض به پخش سریالی ضد اسراییلی در تلویزیون دولتی ترکیه با عدم رعایت تشریفات کنسولی و دیپلماتیک صندلی سفیر ترکیه را در موضعی پایین تر از خود قرار داده بود و در همان جا و در حضور سفیر ترکیه در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرده بود که عمدا این کار را کرده است تا سفیر ترکیه را تحقیر کند.