سفارش تبلیغ
صبا ویژن

89/12/13
9:43 عصر

آیت الله سید احمد خاتمی

لیست 80 نفره تحریم‌شده اتحادیه اروپا 20 ماه در مقابل فتنه ایستادند

خاتمی: لیست 80 نفره تحریم‌شده اتحادیه اروپا 20 ماه در مقابل فتنه ایستادند

 

خطیب نماز جمعه امروز تهران گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا می‌خواهند در لیبی دخالت نظامی داشته باشند، با توجه به اینکه در مصر انقلابی صورت گرفت، آمریکا در پی حفظ جایگاه و پایگاهی بود اما با توجه به شناختی که از مردم منطقه داریم، دخالت نظامی یعنی ورود به باتلاقی دیگر و بدانید مردم انقلابی لیبی روز شما را تبدیل به شب سیاه خواهند کرد .

به گزارش فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه امروز تهران در خطبه دوم نماز جمعه ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: یکی از نام‌های قیامت یوم‌الخلود است، یعنی روز جاودانگی و کسانی که بهشتی باشند تا ابد در بهشت خواهند بود و آنها که مستحق عذاب جاودانه هستند، آنها هم جاودانه در جهنم خواهند بود.

وی افزود: ما باید خودمان را برای زندگی جاودانه آماده کنیم، چرا که دنیا با تمام جلوه‌هایش پایان می‌پذیرد و آنچه که باقی می‌ماند فقط خداست.

خاتمی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تسلیت رحلت داماد مکرم حضرت‌امام (ره)، او را شخصیتی متدین، فرزانه و ولایی خطاب کرد و رحلت وی را به بیت شریف حضرت امام (ره) و همسر و فرزندانش رحلت وی را تسلیت گفت.

وی همچنین ارتحال آیت‌الله سید محمد علی حکیم و دکتر ابوالقاسم گرجی را نیز تسلیت گفت.

خطیب نماز جمعه امروز تهران با اشاره به سالگرد تأسیس کمیته امداد حضرت امام در 14 اسفند، گفت: بعد از گذشت مدتی از انقلاب، نام برخی از مراکز و نهادها به نام حضرت‌امام (ره) بود که ایشان فرمودند نام مرا از همه نهادها بردارید و فقط روی کمیته امداد باشد چرا که این کمیته سرا پا خدمت به محرومین است.

*به اینکه مورد نفرت و بغض استکبار باشم، می‌بالم

وی در ادامه گفت: هفته گذشته اتحادیه اروپا نام 80 نفر از شخصیت‌های ایرانی را در لیست تحریم قرارداد که یکی از آن 80 نفر این طلبه ناچیز هستم؛ بنده به عنوان کمترین خدمتگزار و همراه این مردم به اینکه مورد نفرت و بغض استکبار باشم، می‌بالم.

آیت‌الله خاتمی گفت: این خطبه هفتادمین خطبه بنده است که می‌خوانم که بعد از هر خطبه بنده، رسانه‌های استکباری بنده را روحانی تندرو ایرانی می‌خواندند.

وی با بیان اینکه اگر تندروی حرکت در مسیر اسلام، انقلاب، و ولایت است، من به این تندروی افتخار می‌کنم، گفت: اگر من یک خطبه‌ای بخوانم و ببینیم رسانه‌های استکباری مرا مورد نقد قرار نداده‌اند، احساس می‌کنم خطبه‌ام مؤثر نبوده و معتقدم همه این 80 نفری که در این لیست قرار دارند، از این قبیل هستند.

*در تابستان امسال دو مرتبه درخواست ملاقات سفیر انگلیس را رد کردم

خطیب نماز جمعه امروز تهران ادامه داد: طی این یک هفته بسیاری از شخصیت‌‌ها ابراز کردند که این کاش نام ما هم در لیست این تحریم بود؛ در تابستان امسال 2 مرتبه سفیر منفور انگلیس از بنده درخواست ملاقات کرد و بنده به صراحت گفتم این ملاقات را نمی‌پذیرم و تو دهنی به این مأمور انگلیس زدم چرا که این درخواست ملاقات تطمیع بود و این تحریم نیز تهدید است، ولی این کوردلان بدانند فرزندان امام (ره) و اسلام را نمی‌شود را با تطمیع خرید و یا با تهدید آنها را ترساند و ما تا آخرین نفس در مسیر اسلام و ولایت هستیم و حاضرین جانمان را در این راه فدا کنیم.

*یک ساعت زندگی کردن در ایران اسلامی را به یک عمر زندگی مرفه در بلاد کفرآلود شما را نمی‌دهم

وی اضافه کرد: خنده‌دارتر نیز این است که گفتند اموال این 80 نفر را در بانک‌های خارجی مصادره می‌کنیم، بنده باید بگویم که بنده یک حساب در بانک ملی دارم، حساب سیبا و یک کارت که شهریه مراجع نظام را در آن واریز می‌کنند؛ اگر مایلید اینها را مصادره کنید؛ بنده یک ساعت زندگی کردن در ایران اسلامی را به یک عمر زندگی مرفه در بلاد کفرآلود شما نمی‌دهم.

*لیست 80 نفره تحریم‌شده اتحادیه اروپا 20 ماه در مقابل فتنه ایستادند

آیت‌الله خاتمی همچنین گفت: این تحریم یک پیام دیگری هم دارد و پیام آن هماهنگی کامل جریان، سران و اصحاب فتنه با دنیای استکبار است چرا که همه این 80 نفر در طول این بیش از 20 ماه در مقابل فتنه 88 ایستاده بودند و این موضوع مایه افتخار است که مقابل فتنه بایستند و تحریم شوند.

*تشکر از گزارش جامع و مستند کمیته بررسی‌کننده حوادث 25 بهمن مجلس

وی در ادامه از گزارش جامع، مستند و منطقی کمیته بررسی‌کننده فتنه و حوادث 25 بهمن‌ماه مجلس تشکر کرد و گفت: مردم کشورمان به سمت شادی فرا رسیدن سال نو می‌رود و تلویزیون و رسانه‌ها نیز به استقبال عید می‌روند و ما معتقدیم در مکتب ما هم شادی و هم حزن وجود دارد.

*در شأن یک ملت بزرگی چون ایران نیست که پای‌بند به خرافاتی چون چهارشنبه‌سوری باشد

خطیب نماز جمعه امروز تهران گفت: شادی مترادف با غفلت از خدا و گناه نیست و مراقب باشیم به اسم شادی سراغ گناه و معصیت نرویم و شاد باشیم اما حریم خدا را نگه داریم و شادی با خرافات همراه نشود، در شأن یک ملت بزرگ و فرهنگ‌سازی مثل ایران نیست که پای‌بند به خرافاتی چون چهارشنبه‌سوری باشد.

*انتقاد از فحاشی و هتاکی به افراد و افراط و تفریط

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم رعایت اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط، گفت: اسلام مکتب اعتدال است و افراط و تفریط را در هیچ حوزه‌ای نمی‌پذیرد.

آیت‌الله خاتمی افزود: در عرصه‌های سیاسی هم نباید دچار افراط و تفریط شویم، موضع داشتن و حمایت از ولایت و محکوم کردن فتنه‌گران و روشن‌گری مستدل و مستند خوب و شایسته است اما فحاشی و هتاکی آن هم فحاشی که حد دارد و اهانت و هتاکی در شأن یک حرکت انقلابی نیست و هیچ کس حق ندارد از حدود شرع و قانون تخطی کند.

وی با بیان اینکه نعمت آزادی را باید پاس بداریم، گفت: نعمت آزادی یعنی اینکه فضای کشور، فضای آزادی باشد و فضای پرخاش و فحاشی نباشد چرا که خداوند راضی نیست.

*انقلاب‌های خاورمیانه در تداوم انقلاب اسلامی ایران است

خطیب نماز جمعه امروز تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات اخیر خاورمیانه و خیزش اسلامی برخی از کشورهای اسلامی، گفت: چند هفته‌ای است که جهان اسلام همچنان پرخروش است و پیش می‌رود؛ پیام این خیزش‌ها روشن است و هر کسی که کمترین گوش شنوایی داشته باشد، می‌شنود که این خیزش‌ها می‌گویند اسلام و استقلال و مردم سالاری را می‌خواهیم.

وی گفت: چند دهه اسلام‌ستیزی و بردگی حاکمان کافی است و مردم کشورهای منطقه می‌گویند که ما می‌خواهیم مسلمان و آزاد و مسلط به سرنوشت خودمان باشیم و تا آخر نیز ایستاده‌ایم؛ پدیده‌ای که امروز در جهان در حال رخ دادن است، پدیده‌ای کاملاً بی‌نظیر است و انقلاب‌های پیاپی و پیوسته تونس، مصر، لیبی، بحرین، یمن و کشورهای دیگر یکی پس از دیگری فقط متعلق به این مقطع از زمان است و در تاریخ سابقه ندارد و قطعاً این سلسله قیام‌ها ریشه در بیداری اسلامی دارد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ما دیگر حاکمیت دیکتاتورها را نمی‌پذیریم، گفت: عصر، عصر افول دیکتاتورهاست و استکبار چه بخواهد و چه نخواهد این واقعیت است که این انقلاب‌ها در تداوم انقلاب اسلامی ایران است که شما مردم شریف ایران اسلامی در 32 سال پیش آفریدید.

*ایران اسلامی امن‌ترین، مقتدرترین و آرام‌ترین کشور منطقه است

وی با تأکید بر اینکه امروز ایران اسلامی امن‌ترین، مقتدرترین و آرام‌ترین کشور منطقه است، تصریح کرد: استکبار جهانی و سلطه‌گران تلاش دارند به دروغ القاء کنند که مثلاً در ایران اغتشاش است و با آوردن چند ضد انقلاب به صحنه این الگو را مشوش نشان دهند؛ سران فتنه در 25 بهمن بیشترین خیانت را به نظام اسلامی و به این مردم و به اسلامیت و تمامیت ارضی انجام دادند و خوراک برای بیگانگان تهیه کردند و این چنین آب به آسیاب دشمنان ریختند.

خطیب نماز جمعه امروز تهران با بیان اینکه در ایران اسلامی نظام مردمی حاکم است و مردم خودشان انتخاب کردند، ابراز داشت: تلاش آمریکا همواره بر این بوده که این عقبه مردمی را بزند و مردم را از انقلاب جدا کنند اما هر چه بیشتر تبلیغات کردند، حمایت مردم از این انقلاب بیشتر شد.

* آنچه ایران اسلامی 32 سال است انجام می‌دهد، مبارزه با دیکتاتورهاست

وی عنوان کرد: آنچه که ایران اسلامی 32 سال است انجام می‌دهد، مبارزه با دیکتاتورهاست و شعار "مرگ بر آمریکا " از زبان این مردم نیفتاده است و در جریان 20 ماه فتنه این نظام با پیاده نظام دیکتاتورها جنگید.

به گفته وی، دیکتاتوری این است که 40 میلیون رأی‌دهنده در انتخابات شرکت کنند اما چون به آنها رأی نداده‌اند، آنها بگویند که انتخابات باطل است و این دیکتاتوری است.

آیت‌الله خاتمی گفت: در بیش از 20 ماه نظام تمام تلاشش را برای حمایت از جمهوریت نظام و پاسداری نظام به کار گرفت.

*انتقاد از اقدام قذافی در لیبی و کشتار مردم

وی در بخش پایانی سخنانش به اشاره به اقدام خشونت‌آمیز قذافی در لیبی و کشتار مردم، گفت: ما در لیبی شاهد یک دیکتاتوری بی‌سابقه هستیم؛ یک دیکتاتور جلاد در 15 روز هزاران نفر را کشت و مجروحین را به بیمارستان‌ها می‌برند و در بیمارستان‌ها می‌کشند، واقعاً او موجود عجیبی است.

خطیب نماز جمعه امروز تهران اضافه کرد: بشریت مشاهده می‌کند که مردم لیبی می‌گویند "نظام باید سرکوب شود و سقوط کند " اما قذافی می‌گوید "اینها همه از من حمایت می‌کنند ".

*دخالت نظامی غربی‌ها در لیبی یعنی ورود به باتلاقی دیگر

وی بر همین اساس ادامه داد: شنیده شده آمریکا و اتحادیه اروپا می‌خواهند در لیبی دخالت نظامی داشته باشند، با توجه به اینکه در مصر انقلابی صورت گرفت، آمریکا در پی حفظ جایگاه و پایگاهی بود و دنبال بهانه برای دخالت نظامی می‌گشت اما با توجه به شناختی که از مردم منطقه داریم، دخالت نظامی یعنی ورود به باتلاقی دیگر و بدانید مردم انقلابی لیبی روز شما را تبدیل به شب سیاه خواهند کرد و تودهنی دیگری به شما خواهند زد.

*تشریح موانع استجابت دعا در خطبه اول نماز جمعه

آیت‌الله خاتمی در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران نیز قیامت را یوم‌التلاق دانست و گفت: قیامت روز تلاقی است و هر کس با اعمالش ملاقات می‌کند.

وی همچنین به بیان موانع استجابت دعا پرداخت و معصیت و نافرمانی خداوند، وفا نکردن به عهد خدا و خواستن چیزی از خداوند که با حکمت خداوند سازگار نباشد را از موانع استجابت دعا دانست.

خطیب نماز جمعه امروز تهران از جمله موانع استجابت دعا را گناه عنوان کرد و گفت: چه بسا کسی دعا می‌کند و دعا به اجابت بسیار بسیار نزدیک می‌شود، اما با گناه، دعا از اجابت می‌افتد.

آیت‌الله خاتمی همچنین تصریح کرد: گاه دعاها اثر می‌کند و کارها پیش می‌رود، اما یک مرتبه با معصیت کردن، دعا مستجاب نمی‌شود و باید به تقوا نیز توجه داشته باشیم، یعنی در همه عرصه‌ها، خدایی عمل کنیم و کسی که با خدا آشتی باشد، خدا گره‌اش را باز می‌کند و اگر بخواهید گره‌ و مشکلاتتان باز شود، باید حریم خدا را حفظ کنید.

 

کد خبر:80832 -