سفارش تبلیغ
صبا ویژن

89/12/17
12:10 صبح

3 روز عزای عمومی در اصفهان

آیت الله سیدحسن فقیه امامی از علمای بزرگ اصفهان صبح دیروز به ملکوت اعلی پیوست

3 روز عزای عمومی در اصفهان

صراط - آیت الله سیدحسن فقیه امامی از علمای بزرگ اصفهان صبح دیروز به ملکوت اعلی پیوست.
آیت الله سیدحسن فقیه امامی در سال 1313 ه.ش در محله درب امام اصفهان متولد شد و پس از سال ها تلمذ و تحصیل در حضور مراجع عالیقدر در سن 76 سالگی به دیار باقی شتافت.
ایشان از سلسله سادات امامی است که نسب شان به امامزاده ابوالحسن زین العابدین، مدفون در درب امام می رسد همچنین نسب ایشان به علی بن جعفر فرزند امام صادق می رسد.




این عالم جلیل القدر پس از تحصیلات دبیرستان به حوزه علمیه اصفهان وارد شد و سال های متمادی نزد اساتید بزرگ این حوزه همچون مرحوم حاج سیدعلی بهبهانی، سیدحسین خادمی، حاج شیخ علی مشکاه و مرحوم معلم حبیب آبادی و مولی محمدعلی عالم حبیب آبادی در زمینه ادبیات، منطق و فلسفه، فقه و اصول، هیئت و قانون به تحصیل پرداخت.
آیت الله سیدحسن امامی منشا خدمات شایسته ای در راه اندازی، بازسازی و اداره مدارس علمیه حوزه اصفهان و نیز فعالیت های انجمن های خیریه این شهر بوده است.
ایشان برادر مرحوم آیت ا... احمد امامی است و در مسجد عبدالرزاق اصفهان نمازجماعت را بجای می آوردند.
بمناسبت ارتحال این عالم بزرگوار، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان پیام تسلیتی صادر کرد که متن این پیام به این شرح است:
ارتحال عالم ربانی، فقیه صمدانی، حضرت آیت الله حاج سید حسن امامی (قدس سره) سبب تالم و تاثر اینجانب و مردم ولایت مدار استان اصفهان شد.
فقدان این عالم ربانی که سال ها با تلاش بی وقفه در خدمت به اسلام و مسلمین انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه عمر شریف خود را مصروف داشته را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم، رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، حوزه های علمیه اصفهان، هیئت های مذهبی و مردم شریف استان اصفهان تسلیت عرض کرده و رضوان و غفران الهی را برای این عالم و صبر و اجر برای بازماندگان به ویژه بیت معظم له را از خداوند منان خواستاریم.
همچنین علیرضا ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان طی پیامی درگذشت آیت الله سید حسن امامی را به محضر ولی عصر ارواحنا فداه رهبر معظم انقلاب، علما، فضلا و طلاب حوزه های علمیه و مردم شهیدپرور اصفهان تسلیت گفت و به همین مناسبت سه روز در شهر اصفهان و یک روز در استان عزای عمومی اعلام کرد.