سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/1/3
1:50 صبح

قرار داد همکاری هسته ای فرانسه در با لیبی در سال 2010

فرانسه در سال 2010 با لیبی قرار داد همکاری هسته‌ای امضا کرده بود

 

پایگاه اطلاع رسانی روزنامه فرانسوی لیبراسیون در گزارشی پیرامون مناسبات میان پاریس و طرابلس در سال گذشته نوشت: دولت های فرانسه و لیبی در اواخر سال 2010 میلادی یک قرار همکاری انرژی و بویژه در زمینه هسته ای به امضا رسانده بودند.

به گزارش ایرنا به نقل از این روزنامه، فرانسه در 21 اکتبر سال 2010 میلادی یعنی دقیقا پنج ماه پیش توسط " کریستین استروسی" وزیر صنایع خود که به طرابلس پایتخت لیبی سفر کرده بود یک قرار همکاری هسته ای با مقامات این کشور به امضا رسانده بود.

بنابر این گزارش، وزیر پیشین صنایع فرانسه در سفر خود به لیبی چندین قرارداد تجاری و اقتصادی از جمله در زمینه انرژی و بویژه همکاری های هسته ای امضا کرده بود.

دو کشور همچنین در زمینه بهداشت ، ساخت و ساز، حمل و نقل نیز چندین قرارداد و توافقنامه همکاری دو جانبه امضا کرده بودند.

لیبراسیون در ادامه گزارش خود نوشت که دولت فرانسه در جریان سفر وزیر صنایع خود به لیبی قول داد یک فروند ایرباس برای تقویت خطوط هواپیمایی این کشور در اختیار مقامات لیبی قرار دهد.

اما اینک مقامات فرانسه اعلام می کنند که توافقنامه ای با لیبی به امضا نرسانده بودند و تنها برای ورود به رقابت با دیگر شرکت ها و کشورهای خارجی برای همکاری هسته ای با لیبی گفتگوهایی را با مقامات طرابلس انجام داده بود