سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/1/5
5:2 صبح

عبدالله گل: ایران با ساختار بسیار متفاوت خود

کشور قدرتمند منطقه است

عبدالله گل: ایران با ساختار بسیار متفاوت خود کشور قدرتمند منطقه است

 

"عبدالله گل" رییس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه در خصوص ادعای احتمال سرایت ناآرامیهای خاورمیانه و آفریقا به ایران گفت: ایران با تاریخ تمدن و فرهنگ عمیق خود قدرتمندترین کشور منطقه است و ساختار سیاسی بسیار متفاوتی با کشورهای دچار آشوب دارد.

به گزارش ایرنا، عبدالله گل این مطلب را در فرودگاه استانبول و پیش از حرکت به گانا در پاسخ به این سووال که، "تحلیل هایی در رسانه ها و محافل سیاسی در خصوص احتمال تاثیر دومینو شروع شده در منطقه به ایران و اینکه آخرین حلقه این ناآرامیها ایران است"، عنوان کرد.

وی گفت: "نمی تواند چنین چیزی را تایید کند، چرا که ایران قدرتمند ترین کشور منطقه است. تاریخ، فرهنگ و تمدن بزرگی دارد. دارای علم و ساختار ویژه و متفاوتی است و نباید فراموش کرد در حالی که در 30 و 40 سال گذشته در آفریقا یک نفر بر سر قدرت بود، در ایران انتخابات زیادی برگزار شده و حداقل 6 - 5 رییس جمهور در ایران انتخاب شدند.

وی با تاکید بر این که ایران بسیار متفاوت تر از آن است که برخی می پندارند، به برخی کسانی که قصد دارند به بحرانهای فعلی در منطقه رنگ و لعاب درگیری های مذهبی بدهند، اشاره کرد و افزود: مهمترین مساله این است که دنیای اسلام نباید به سوی درگیری مذهبی کشانده شود. کسانی که چنین بی بصیرتی از خود نشان دهند هم مردم خود را به خطر انداخته و هم منابع خود را از بین خواهند برد. لذا براین باورم که هیچگاه چنین بی بصیرتی نشان داده نخواهد شد. تمامی کشورها و تمامی رهبران به اندازه کافی از تاریخ درس عبرت گرفته اند.

عبدالله گل امروز در راس هیاتی برای انجام یک سفر دوره ای به کشورهای گانا و گابن عازم این کشورها شد