سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/1/15
9:34 عصر

ایران بزرگترین تهدیدهای اقتصادی دنیا را دفع کرد

وزیر اقتصاد:
ایران بزرگترین تهدیدهای اقتصادی دنیا را دفع کرد

 

وزیر اقتصاد سال 1389 را به لحاظ اقتصادی، سالی منحصر به فرد در تاریخ اقتصاد ایران دانست.

به گزارش شبکه ایران اقتصاد ایران در سال 1389 دستاوردهای ارزشمندی را به دست آورده است که مهمترین آنها اجرای موفق قانون هدفمند سازی یارانه‌هاست.

در این سال در حالی که تحریم غربی‎ها افزایش یافت و دشمنی‌های اقتصادی تشدید شد اما اقتصاد ایران به اعتراف حتی دشمنان توانست شاخص‌های اقتصادی را تقویت کند.

"شمس‌الدین حسینی"، وزیر اقتصاد در تحلیلی درباره وضعیت اقتصادی ایران در سال گذشته با اشاره به شکست حربه تحریم علیه ایران گفت: اقتصاد ایران، در واقع یکی از بزرگترین تحریم‎های اقتصادی دنیا را که تهدیدی بزرگ به شمار می‎رفت به خوبی مدیریت و دفع کرد.

وی افزود: وقتی غرب قطعنامه تحریم ایران را صادر کرد تصور می‎کرد که می‎تواند شریان‌های اصلی اقتصاد ایران را ببندند، اما اقتصاد ایران آنچنان مقتدر شده بود و از آن چنان شبکه‌های گسترده‌ای برخوردار بود که دشمنان در این برنامه شکست خوردند.

دکتر حسینی عملکرد خوب اقتصاد کشورمان در سال گذشته را نشانه خوبی برای شکست تحریم‌ها دانست و در این خصوص گفت: هیچ کس نمی‎توانست تصور کند که اقتصادی که تحت فشار گسترده ترین تحریم‎ها قرار دارد چنین عملکردی از خودش نشان دهد.

وزیر اقتصاد کشورمان افزایش 25 درصدی صادرات غیرنفتی در 11 ماهه نخست سال 89 و دستیابی به رکورد 29 میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی را نشانه‎ای از پیشرفت اقتصاد ایران و شکست برنامه تحریم دانست.

دکتر حسینی، همچنین رشد سرمایه گذاری خارجی در سال 89 نسبت به سال 88 را از دیگر شاخص‎های مثبت اقتصاد ایران دانست که علیرغم ایجاد برخی از محدودیت‎ها از سوی چند کشور، بسیاری از کشورهای جهان همچنان ایران را مقصد مناسب و امنی برای سرمایه‎های خود می‌دانند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی،رقم سرمایه‎گذاری خارجی طی 11 ماهه منتهی به پایان بهمن 89 را بیش از 8/2 میلیارد دلار اعلام کرد که نسبت به سال قبل از آن بیش از یکصد میلیون دلار رشد را نشان می‌دهد