سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/1/15
9:43 عصر

اظهارات رئیس جمهور در نشست خبری

سرنوشت اوباما ننگین‌تر از بوش
مقابله به‌مثل‌ایران در تحریم سوخت هواپیماها
250 متخلف را به قوه‌قضائیه معرفی کردیم

مشروح اظهارات رئیس‌جمهور در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی؛
سرنوشت اوباما ننگین‌تر از بوش/مقابله به‌مثل‌ایران در تحریم سوخت هواپیماها/ 250 متخلف را به قوه‌قضائیه معرفی کردیم

 

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با یادآوری فریب‌کاری رئیس‌جمهور امریکا در بیان شعار تغییر، پیش‌بینی کرد که اوباما به مراتب ننگین‌تر و زشت‌تر از رئیس‌جمهور قبلی امریکا صحنه سیاست این کشور را ترک خواهد کرد.

به گزارش رجانیوز، دکتر محمود احمدی‌نژاد در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی سال 90 به لطف خدا در ادامه سال 89 سال جهش های بزرگ در بخش های گوناگون خواهد بود و پیشرفت های عظیم علمی و فناوری ، سرمایه گذاری های گسترده صنعتی، کشاورزی، خدماتی ، کارهای بزرگ عمرانی و تاسیسات زیربنایی از برنامه های امسال دولت است.

وی افزود: سال گذشته ملت ایران با وجود بدخواهی بدخواهان سالی پر رونق و با شکوه را پشت سر گذاشت و گردنه های بزرگی از علم و فناوری، صنعت و آبادانی و بخش های گوناگونی از فرهنگ و اقتصاد طی شد.

رئیس جمهور گفت: سال گذشته پیشرفت های فراوانی به دست آمد و سالی سرشار از موفقیت برای ملت ایران بود.

وی با تاکید بر ادامه جهش های بزرگ در سال 90 افزود: به طور مشخص ایجاد 2 و نیم میلیون شغل که کمتر از نیمی از آن برای افرادی است که در نوبت اشتغال هستند در دستور کار قرار دارد.

رئیس جمهور افزایش بیش از 40 درصدی در صادرات غیرنفتی، گسترش برنامه مسکن مهر ، بهسازی روستایی و عمران شهری را از برنامه های مهم دولت در سال 90 برشمرد.

آقای احمدی نژاد افزود: پیگیری برنامه های گسترده فرهنگی که در سفرهای استانی تصویب شده نیز در دستور کار امسال دولت است.

رئیس جمهور کاهش هزینه های مصرفی و افزایش هزینه های سرمایه ای را جزو کارهایی دانست که دولت برای امسال پیش بینی کرده است.

رئیس جمهور در ادامه نشست خبری گفت: طرح تحول اقتصادی در سال جدید پیگیری خواهد شد، برنامه هدفمند کردن یارانه ها با گستردگی هر چه بیشتر ادامه پیدا خواهد یافت و اصلاح نظام مالی، مالیاتی و بانکی امسال به لطف خدا آغاز خواهد شد.

احمدی نژاد افزود: نکته ای درباره مسائل جهانی این که همان طور که قبلاً نیز بارها تأکید شده، مشکل اصلی جامعه بشری مشکل مدیریت است و همه فاصله، تبعیض ها، نابسامانی ها، جنگ ها، تحقیرها و همه اشغال گری ها، تضییع حق ها و مشکلات جامعه بشری ناشی از مدیریت حاکم بر جهان است.

رئیس جمهور گفت: بیش از300 سال است مدیریت و نگاه صرف مادی با هدف پر کردن جیب سرمایه سالاران و اقلیت سرمایه داران حاکم بر مراکز قدرت و ثروت بر جهان مدیریت می کند.

احمدی نژاد افزود: دوره طولانی برده داری را همین ها بر بشر تحمیل کردند ، دوره تاریک و سیاه استعمار را همین ها بر بشر تحمیل کردند و دوره فریبکاری استعمار نو را هم باز همین ها بر بشرتحمیل کردند. خوشبختانه با بیداری ملت ها دوره برده داری پایان یافت اما دوره سیاه استعمار جایگزین آن شد.

پایان دوره تاریخی چپاولگری

رئیس جمهور با بیان اینکه استعمار نو جای استعمار سیاه نشسته است، گفت: در دهه های اخیر بیداری عظیم انسانی با حرکت توده های مردم و با گرایش گسترده ملت ها به عدالت، آزادی و کرامت انسانی، دوره زشت استعمار نو هم به پایان خود نزدیک شده است.

احمدی نژاد افزود: اما استعمارگران که همان برده داران سابق و معدودی سرمایه دار بی فرهنگ و ضد انسان هستند? برای نجات خود، سرمایه ها و منافع نامشروع خود در جای جای جهان طراحی کردند.

وی اضافه کرد: دولت قبلی امریکا با هدف نجات سرمایه داران و نظام سرمایه داری با بهانه ساختگی 11 سپتامبر به منطقه ما لشکرکشی کرد و منطقه ما را و به طور مشخص دو کشور تاریخی و دو ملت بزرگ را آماج سنگین ترین حملات ضدانسانی خود قرار داد و همه سلاح های خود را در آنجا آزمایش کرد.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه آنها انواع کشتار را در این دو کشور به نمایش گذاشتند، گفت: فجایعی در عراق و افغانستان اتفاق افتاد که روی همه جنایتکاران تاریخ را سفید کرد.

وی افزود: موج بیداری انسان‌ها، طراحی زشت و ضدانسانی سردمداران امریکا را نقش بر آب کرد و دیری نپایید که چهره رئیس جمهور سابق امریکا به عنوان منفورترین چهره عالم معرفی شد.

رئیس جمهور گفت: دست اندرکاران پشت صحنه نظام سرمایه داری تصمیم گرفتند که مهره های سوخته را از صحنه بیرون و مهره های جدیدی با شعارهای جدید وارد صحنه کنند.

احمدی نژاد افزود: این بار شعار، شعار تغییر، همراهی با ملت ها و دفاع از حقوق ملت‌هاست اما در پس این نقاب به ظاهر زیبا همان جنایتکاران، دزدان حرفه ای و تاریخی و همان برده داران و استعمارگران پنهان شده اند.

وی اضافه کرد: هدف آنها این بار هم نجات سرمایه داران و نظام سرمایه داری و نجات پایگاه اصلی و مهم نظام سرمایه داری در قلب خاورمیانه یعنی رژیم صهیونیستی است.

رئیس جمهور گفت:‌ آنها گفتند تغییر و خیلی زود معلوم شد که منظور آنها از تغییر، تغییر ملت‌ها، انسان‌ها و تغییر دیگران به نفع آنهاست و خیلی زود معلوم شد که منظور آنها از تغییر، تغییر مناسبات برآمده از بیداری انسان‌ها و ملت ها به نفع سرمایه داران بی فرهنگ است.

احمدی نژاد افزود: البته این رویکرد یک تفاوتی دارد و آن اینکه رژیم و دولت قبلی امریکا، بی پرده و عریان و با سلاح، توپ، تانک، مسلسل و با کلام زور به میدان آمد اما جانشینان او که با شعار تغییر آمده اند، در یک دست سلاح و زور دارند و در دست دیگر فریبکاری و ریاکاری.

رئیس جمهور گفت: اگر رئیس جمهور قبلی امریکا نام نیکی از خود برد جانشینان او هم به نوایی خواهند رسید و من باور دارم که اگر او با ننگ صحنه سیاست را ترک کرد، جانشین او ننگین تر و زشت تر صحنه سیاست را ترک خواهد کرد چون هم با زور و هم با فریب آمد.

تدوین برنامه های گسترده اقتصادی و فناوری در سال جهاد اقتصادی

رئیس جمهور در ادامه به سوال‌های خبرنگار پاسخ داد و در جواب خبرنگار روزنامه ایران درباره اینکه دولت چه برنامه هایی را با توجه به سال جهاد اقتصادی در سال 90 دارد، گفت: بعضی سرفصل های برنامه های دولت را در ابتدای مقدمه ذکر کرده ام. دولت برنامه بسیارگسترده ای در سال جاری دارد و امیدوارم در برنامه ای مستقل جزئیات آن را به اطلاع مردم برسانم.

وی تاکید کرد: دولت در بخش های علم، اقتصاد، فناوری، فرهنگ و سیاست خارجی برنامه بسیارگسترده ای را تدوین کرده است. امسال سال جهش علمی و اقتصادی است و ان شاءالله اهداف این جهش محقق خواهد شد.

موج عظیم بیداری ملت‌ها در راه است

رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر رویکرد ایران برای روابط با مصر بعد از حسنی مبارک گفت: ما همیشه علاقه مند به رابطه با همه دولت ها و ملت ها به جز یک دولت ان هم رژیم صهیونیستی بوده ایم. امروز هم همین طور است و قبلا هم اعلام کرده ام به خصوص با مصر امیدواریم که تحولاتی اتفاق بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه چشم انداز اینده چشم اندازی بسیار روشن است، گفت: موج عظیم بیداری ملتها در راه است و خواهد امد و همه قالب های مصنوعی را که بین ملت‌ها فاصله ایجاد کرده است در هم خواهد شکست. روابط بین ملت‌ها شرط ندارد ملتها باید با هم ارتباط داشته باشند و همکاری کنند و کار را جلو ببرند.

بیش از سه و نیم میلیون نفر زندانی در آمریکا

در ادامه نشست خبری رییس جمهور، خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره وضع دو امریکایی بازداشت شده در ایران و آخرین برنامه ها برای آزادی آن ها پرسید. رئیس جمهور پاسخ داد: آن ها در اختیار دستگاه قضایی هستند و این دستگاه رسیدگی و وضع آنها را روشن می کند. البته ما از اینکه کسانی در بند باشند، خوشحال نیستیم اما به هر حال وقتی تخلفی اتفاق می افتد دستگاه قضایی نیز برخورد می کند.

در ادامه، خبرنگار خبرگزاری زنان درباره وضع خانم شهرزاد میرقلی خانی زن ایرانی شکنجه شده در زندان های امریکا که به علل واهی در زندان های امریکاست پرسید. رئیس جمهور گفت : نمایندگی ما در امریکا این موضوع را پی گیری می کند و حمایت های لازم حقوقی را خواهد کرد. اما همان طور که اشاره کردید زندان های امریکا شرایط بسیار سخت و فجیعی دارد و در واقع نقطه فراموش شده و تاریک خانه است، بیش از سه و نیم میلیون نفر انسان در زندان های امریکا در شرایط بسیار سخت و بدی در حال زندگی هستند.

رئیس جمهور افزود: در سفر به امریکا بعضی از آنها به ما مراجعه کردند وقتی شرایط را تشریح می کردند آدم به یاد زندان های قرون وسطی می افتاد؛ رفتارهای بسیار زشت، از حقوق اولیه هم برخوردار نیستند.

به گمانم آمار رشد اقتصادی اعلام شده است

رئیس جمهور در ادامه نشست خبری در پاسخ به خبرنگار روزنامه خراسان در مورد زمان اعلام آمارهای رسمی مربوط به کاهش نرخ بیکاری و نرخ رشد اقتصادی گفت: رشد اقتصادی کشور به عینه قابل مشاهده است.

احمدی نژاد افزود: البته نرخ دو بخش دارد بخشی که در آن ما دخیل هستیم و کار می کنیم و حاصل آن را می بینیم و بخشی که ناشی از تحولات جهانی است، مثل قیمت نفت. وی گفت: موضوعی که مربوط به کار ملت است، رشد شتابان بسیار بالایی دارد و به گمان من آمارش اعلام شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه نرخ بیکاری هم طی شش ساله اخیر رو به کاهش است، افزود: این نرخ امسال و سال گذشته هم کاهش پیدا کرد و امسال با دو و نیم میلیون شغل، کاهش اساسی پیدا خواهد کرد. سال گذشته یک میلیون و 100 هزار شغل هدف گذاری شده بود اما با بسیجی که در کشور اتفاق افتاد، این عدد از یک میلیون و 600 هزار بالا رفت که همین ما را امیدوار کرد که سال 90 را دو میلیون و 500 هزار تومان شغل را هدف گذاری کنیم که ان شاء الله به ان خواهیم رسید. حرکت اقتصادی کشور حرکتی شکوفا و روبه جلوست.

اعلام بخشی از برنامه دولت در زمینه تحول نظام بانکی

رئیس جمهور در ادامه نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه خبر در مورد تحول نظام بانکی در سال90 گفت: برنامه تحولات نظام بانکی کشور در حال نهایی شدن است. ما در نظام بانکی با دو مشکل اساسی مواجهیم که یکی از آن ها این است که مشارکت ها به طور کامل واقعی نیست. در واقع بانک به وکالت از همه سپرده گذاران وارد و طرف حساب سرمایه گذاران می شود و از آنجا که بانک نمی تواند گروه های کارشناسی و نظارتی کافی برای ایفای این مأموریت بزرگ تدارک ببیند ، مشکلاتی ایجاد می شود و ارزیابی ها کامل نیست.

وی ادامه داد: مشکل دوم این است که منابع بانکی به طور مناسب و عادلانه در سراسر کشور و میان بخش ها و قشرهای گوناگون چرخش ندارد و چرخش ها محدود و معدود است. طرح تحول بانکی این دو نقیصه بزرگ را رفع می کند و معلوم خواهد شد مردمی که سپرده می گذارند، برای چه طرح هایی است، آن طرح ها چه قدر سود دارد و چه قدر سهم سپرده گذار می شود. بانک خود طرف حساب سرمایه گذاری نیست بلکه نماینده و واسطه است و حق الزحمه و کارمزد خود را دریافت می کند اما طبق قرارداد، اصل سود میان سرمایه گذاران و مجریان کار تقسیم خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: دیگر اینکه منابع بانکی که سپرده های مردمی است چرخشی عادلانه و مناسب در کشور خواهد داشت مانند خونی که باید در همه رگ ها جاری شود و به همه سلول ها غذا برساند. این مبنای تحول نظام بانکی است که امسال آغاز خواهد شد.

در ماجرای تحریم سوخت هواپیماها حتما مقابله به مثل خواهیم کرد

خبرنگار پرس تی وی در ادامه نشست خبری رئیس جمهور پرسید: اخیراً در فرودگاه‌های برخی کشورهای اروپایی از دادن سوخت به هواپیماهای مسافربری جمهوری اسلامی ایران خودداری شده است، شما این عملکرد را چگونه ارزیابی می کنید؟ رئیس جمهور پاسخ داد: ما حتماً مقابله به مثل خواهیم کرد. اطمینان می دهم کسانی که این کارها را می کنند اساساً ضرر خواهند کرد.

وی گفت: اینها با خود گفتند ما ملت ایران را تحریم می کنیم آن هم تحریم‌های فلج کننده، همه آنان گفتند ما جوری تحریم کردیم که حتماً ملت ایران در سال 89 زمین خواهد خورد، دیدند بزرگ‌ترین طرح‌های تحول اقتصادی که نیازمند ثبات سیاسی و اقتصادی است، در سال 89 با موفقیت اجرا شد. اگر ما از ملت ایران سؤال کنیم و بگوییم چند درصد شما متوجه شدید که تحریم اتفاق افتاده است مطمئن باشید پاسخ نزدیک به صفر است.

هر جا ملت‌ها پیروزند، ایران پیروز است

خبرنگار خبرگزاری فونیکس چین پرسید نظر شما در مورد وضع کنونی خاورمیانه و ایران به عنوان بزرگ‌ترین برنده در این شرایط چیست. رئیس جمهور در پاسخ گفت: هر تحول انسانی در جهان و هر بیداری انسانی به نفع همه است و همه ملت ها سود می برند. آقای احمدی نژاد افزود: البته ما امروز از اینکه درگیری و کشتار است به شدت ناراحتیم چه در عراق، افغانستان و کشورهای دیگر و همه توان خود را به کار می گیریم که درگیری و کشتار نباشد.

رئیس جمهور گفت: هر یک نفر که کشته می شود اولا قابل جبران نیست. ثانیا شرایط را سخت تر و پیچیده تر می کند. وی ادامه داد: دیشب به آقای دبیرکل سازمان ملل هم گفتم که ای کاش این سازمان به میان می آمد و نقش سازمان مللی خود را ایفا می کرد، ما هم آماده کمک رسانی در هر جا هستیم.

احمدی نژاد افزود: ما حاضریم کمک و گفت‌وگو کنیم و راه حل پیدا کنیم، چرا با درگیری و کشتار، زور و موشک و ناتو و آمریکا و انگلیس؟ وی گفت: معلوم است که آمریکا و انگلیس به فکر جیب های خود هستند آنها به خاطر خدا به کسی سلام هم نمی کنند توقع دارند صد برابر جیب آدم را خالی کنند.

رئیس جمهور افزود: آیا آنها طرفدار ملت ها هستند؟، 50 سال است که پشتیبان و روی کار آورنده و نگهدارنده اصلی دیکتاتورهای عالم همین دولت های آمریکایی و اروپایی هستند. یک دیکتاتوری را سراغ نداریم که مورد حمایت اینها نباشد. در آمریکای جنوبی و یا هرکجا که کودتا شده و پس از آن یک دیکتاتور بر سر کار آمده است، این دولت ها پشت آن قرار داشته اند. هرجا خشن ترین دیکتاتورها حضور داشتند این دولت ها از آن پشتیبانی کرده اند و امروز هم همین طور است، به یک‌باره طرفدار ملت ها شده اند و ظرف سه تا چهار ساعت با یکدیگر توافق و قطعنامه صادر و موشک ها و کشتی ها را آماده می کنند و دستور حمله می دهند.

احمدی نژاد افزود: اینها چه کسی را مورد حمله قرار می دهند؟ مردم و مردم بیچاره ای که از هر دو طرف می خورند. هر جا بیداری انسانی اتفاق می افتد همه برنده اند و ملت ایران چون طرفدار آزادی ، عدالت و حقوق اساسی ملت هاست هرجا حرکت انسانی اتفاق می افتد ملت ایران خود را شریک می داند و احساس پیروزی می کند، هر جا ملت ها پیروزند ایران پیروز است.

نجات رژیم صهیونیستی، هدف دخالت غرب درمنطقه

رئیس جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در مورد ارزیابی خود از تحولات منطقه گفت: اتفاقاتی در حال روی دادن است که مبنای این حوادث بیداری انسانی است و ملت ها در حال بیدار شدن هستند. البته این بیداری انسانی متحول کننده همه مناسبات جهانی، در راه است و اینها مقدمه است.

رئیس جمهور دخالت آمریکا و همکارانش را در منطقه خاورمیانه در ادامه سیاست های قبلی آنان دانست و گفت: آنها آمده اند که اولاً نظام سرمایه داری را نجات دهند و دوم اینکه رژیم صهیونیستی را که در آستانه فروپاشی است نجات دهند. این در حالی است که امروز همه می دانند رژیم صهیونیستی شانسی برای ادامه حیات در منطقه ما ندارد.

احمدی نژاد افزود: می بینید گرهی که با دست باز شدنی است عمدی دندان را وارد و شرایط را به نحوی مدیریت می کنند که بتوانند حمله نظامی و حرکات اصیل مردمی را سرکوب کنند. بدانید آنان با هر جریانی که در منطقه ما پی پیگیر مطالبه و حق ملت ها برای برچیدن رژیم صهیونیستی باشد، مخالفند و علیه آن قیام و برخورد می کنند.

وی با ابراز تأسف از ناهوشیاری برخی در این زمینه گفت: دیشب با دبیرکل سازمان ملل صحبت کردم و گفتم چرا شورای امنیت در این حد در امور داخلی ملت ها دخالت و قطعنامه ای صادر می کند که ابزاری به دست آمریکا و متحدانش می دهد تا هر کاری می خواهند بکنند؟ گرچه ظاهر قطعنامه اجازه دخالت نظامی را نداده است. رئیس جمهور با محکوم کردن برخورد با ملت ها افزود: ما از روز نخست برخورد با مردم و مطالبات مردمی را محکوم کردیم و از دولت ها خواستیم با گفت‌وگو، خواسته های ملت هایشان را برآورده کنند.

احمدی نژاد گفت: دولتی که ملتش را سرکوب می کند شانس ادامه حیات ندارد با کی می خواهد زندگی و بر که می خواهد حکومت کند؟ و اصلاً چرا و با چه شعاری می خواهد حکومت کند ؟ ادعایش چیست؟ رئیس جمهور با اشاره به دخالت دولت های غربی به ویژه آمریکا در رویدادهای منطقه افزود: امروز برای اینکه چهره خود را پنهان کنند ناتو را جلو فرستادند و فکر می کنند می توانند از مجازات فرار کنند. به دبیر کل سازمان ملل گفتم آیا بهتر نبود شورای امنیت گروه واقعاً بی طرفی را که مورد اعتماد دو طرف درگیری باشد انتخاب می کرد تا وارد گفتگو می شد و مسائل را با تفاهم حل می کرد؟

رئیس جمهور افزود: چه طور درگیری ها را تشدید کردید؟ امروز هم در یمن و هم در لیبی پشت صحنه تشدید درگیری ها آمریکا و متحدانش هستند.

صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها رفتنی هستند

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فونیکس چین که درباره روابط ایران و آمریکا پس از وقایع اخیر منطقه پرسید گفت: بهترین گزینه و تنها فرصت برای دولت های آمریکایی همکاری و رابطه عادلانه با ایران است اما متاسفانه دولت های آمریکایی چون اختیار ندارند و این را هم خوب است شما بدانید و ملت ها بدانند که دولت هایی که در آمریکا بر سر کار می آیند تصمیم گیر نیستند؛ یک گروه پشت صحنه است که مهره ها را جابجا می کند یک روز اقتضا می کند یک مهره دیوصفتی را به صحنه بیاورند، یک روز لازم است یک چهره پر از لبخند بیاید، می آورند، یک روز لازم است با موشک بیایند می آیند، یک روز لازم است با شعار حقوق بشر بیایند صحنه را عوض می کنند، آنها هستند که تصمیم می گیرند.

وی افزود: این رئیس جمهور آمریکا با شعار تغییر بر سر کار آمد اگر صداقت وجود داشت بهترین فرصت برای تغییر چهره آمریکا و تغییر سیاست های ضدانسانی برای آمریکا بود. اما چون این افرادی که بر سر کار می آیند متعهد و وابسته به کسانی هستند که پشت صحنه هستند، نمی توانند خارج از اراده آنها عمل کنند و ایشان هم همینطور شد و رئیس جمهور آمریکا مجبور شد فریبکاری و خشونت کند، به همین خاطر ننگین تر از قبلی به تاریخ خواهد پیوست.

رئیس جمهور گفت: البته هنوز هم دیر نشده است به جای اینکه بیایند بیانیه صادر کنند علیه ملت ایران که واقعا آدم تاسف می خورد گویا آن طرف عقلی وجود ندارد و نمی فهمند چه می گذرد، خیال می کنند به ملت ایران توهین کنند ملت های منطقه از آنها خوش‌شان می آید.

احمدی نژاد افزود: ممکن است بعضی از مردم با من مخالف باشند اما قطعا هیچ فردی از ملت ایران موافق دولت آمریکا نیست. ما مسائل داخلی خودمان را داریم اما آنها می آیند توهین می کنند به ملت ایران و به دولت برآمده از رای ملت ایران و فکر می کنند، شرایط برای آنها بهتر می شود، از موضع غرور و قدرت به ملت ها و دولت ها دستور می دهند و فکر می کنند به نفعشان است، نمی فهمند.

رئیس جمهور گفت: این مرگ و سقوط آنها را نزدیک تر می کند کما اینکه نزدیکتر کرده است. تنها شانس دولت فعلی آمریکا این بود که بیاید و مناسباتش را با ایران اصلاح کند تا فرصتی برای ادامه حیات پیدا کند که ما هم این فرصت را به آنها دادیم اما آنها استفاده نکردند برای اینکه اختیاری از خودشان ندارند. آنها باید بروند ببینند سران صهیونیسم چه فرمایشی دارند بعد بیایند عمل کنند؛ صهیونیست ها هم که دشمن اساسی ملتها و ملت ایران هستند و تکلیف‌شان روشن است اما هم صهیونیست ها و هم حامیان آنها رفتنی هستند.

مسئولان مردم را مأیوس نکنند

 

برای ادامه روی لینک زیر کلیک نمایید:

http://rajanews.com/Detail.asp?id=83421