سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/5/7
11:11 عصر

احمدی نژاد درافتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم:

دشمن‌ توان ایستادگی در مقابل ‌ "بیداری اسلامی " ملت‌ها را ندارد

احمدی‌نژاد در مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم:
دشمن‌ توان ایستادگی در مقابل ‌ "بیداری اسلامی " ملت‌ها را ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دشمن‌ توان ایستادگی در مقابل ‌بیداری اسلامی ملت‌ها را ندارد، گفت: اگر حقیقت ثقلین یعنی پیوند قرآن و ولایت بطور کامل محقق شود، هیچ آسیب، انحراف، حزن و اندوهی برای بشر وجود نخواهد داشت.

به گزارش گروه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ‌شب گذشته در مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در محل مصلای بزرگ امام خمینی‌(ره) با بیان اینکه دشمنان انسانیت هیچ اصالت و پناهگاهی در عالم ندارند، اظهار داشت: دشمنان انسانیت در مقابل اراده حق‌طلبان و جریان بیداری اسلامی ملت‌ها که امروز شتاب روزافزونی یافته و تجلی تمسک به قرآن یعنی عشق به امامت و پیروی از ولایت، توان ایستادگی ندارند.

وی افزود: امروز به فضل الهی حق‌طلبی در میان مردم به‌ویژه در بین جوانان مؤمن و انقلابی کشورمان رو به افزایش است و با روحیه حق‌طلبی، شیفته عدالت و پاکی بوده و در مسیر ولایت، خود را به قرآن و معرفت الهی مجهز می‌کنند تا بتوانند در صحنه‌های جهانی انقلاب حضور و نقش تعیین کننده ایفا کنند.

رئیس جمهور ‌با اشاره به اینکه امروز عشق به امام عصر (عج) و تعمیق پیوند با قرآن با سرعت نور در ایران در حال گسترش است، تاکید کرد: عصر، عصر ظهور است و روز حاکمیت انسان کامل نزدیک است.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قرآن با ولایت پیوندی عمیق و ناگسستنی دارد و هر دو یک حقیقت اما دو تجلی از وجود خداوند هستند، خاطرنشان کرد: امام عصر (عج) به عنوان انسان کامل، عینیت و مفسر و مبین قرآن کریم است و با تمسک به ولایت است که تمسک به قرآن معنا پیدا می‌کند و تمسک به قرآن انسان را به ولایت راهنمایی می‌کند.

وی رمز و راز درک رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) را درک حقیقت بیان شده در حدیث ثقلین برشمرد و گفت‌:‌ اگر حقیقت ثقلین یعنی پیوند قرآن و ولایت بطور کامل محقق شود، هیچ آسیب، انحراف، حزن و اندوهی برای بشر وجود نخواهد داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه عظمت قرآن ناشی از آن است که از سوی خداوند نازل شده، گفت:‌ قرآن با همه عظمت خود نازل شد و پیامبران و اولیاء الهی مبعوث شده و مجاهدت کردند تا انسان به صراط مستقیم الهی هدایت و ظرفیت‌های او در این مسیر شکوفا شده و به خدا نزدیک شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد:‌ خداوند قرآن را نازل کرد تا جامعه موحدان و پاکان و حیات طیبه در زمین برقرار شود و بشر از ظلمت نفسانی، خودپرستی، خودخواهی، جهل و چسبندگی به مادیات رها شده و به نور حق واصل شود.

وی هدف بعثت همه انبیاء و اولیای الهی را برقراری جامعه آرمانی، حکومت عدل و جامعه صالحان دانست و اظهار داشت: همه حمدها و تکبیرهای قرآن و نماز برای عبور از خود، جهالت و بی‌عدالتی‌ها و پیوستن به خدا و رسیدن به حیات طیبه و معبود حقیقی و در نهایت رسیدن به حاکمیت پاک و جهانی مهدی موعود (عج) است.

رئیس‌ جمهور اضافه کرد: هر قدر معارف قرآن ترویج شده و انس با قرآن گسترش و تعمیق یابد، نور و هدایت الهی در زندگی بشر بیشتر شده و به روز آرمانی و تحقق حقیقت یگانه عالم نزدیکتر خواهیم شد.

احمدی‌نژاد با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان درباره فضایل این ماه تصریح کرد: درک، فهم و انس با ماه مبارک رمضان ملازم و متناسب با درک و فهم و انس با قرآن است چرا‌که جوهر هر دو یکی است؛ ماه مبارک رمضان ظرف لیلة‌القدر و لیلة‌القدر ظرف قرآن و صاحب لیلة‌القدر و ملازم قرآن، حضرت امام عصر (عج) است.

وی با بیان اینکه قرآن نازل شد تا شیطان و شیطانیان از عرصه اندیشه و زندگی بشر کنار گذاشته شده و کسی غیر از خدا مورد پرستش قرار نگیرد، گفت: قرآن تجلی و جلوه خداوند است. علم، حکمت و عظمت خدا را می توان در آن دید. قرآن معرف خدا به یکتایی و وحدانیت است و باید از خدا خواست تا ما را در مسیری هدایت کند که به سرعت از فهم ظاهر قرآن به درک باطن‌ آن منتقل شده و با سیر در باطن قرآن به انسان کامل رسیده و خود تجلی قرآن شویم.

رئیس جمهور قرآن را بزرگترین هدیه خداوند به انسان و ثقل اکبر توصیف کرد که از ناحیه خداوند عزیز حکیم، رحمان رحیم، عزیز علیم و کسی که همه زمین و آسمان‌ها را برافراشته نازل شده است و اظهار داشت: قرآن کتاب هستی بخش و راهنمای انسان از سوی خداوند تا بالاترین قله کمال یعنی انسان کامل است.

احمدی‌نژاد به صفات الهی در قرآن اشاره و تصریح کرد:‌ قرآن نازل شد تا تسبیح خدا گفته شود و انسان را به تکبیر امر کرد و با ذکر الله اکبر این فرمان قرآن اجابت شد و پیامبر عزیز اسلام (ص) پرچمدار تکبیر و تسبیح بود و حمد خدا و کلمه توحید را تعلیم کرد. همه اجزای نماز در قرآن معرفی شده و قرآن همه انسان‌ها را به نماز امر می‌کند چرا‌که نماز بالاترین فریادها، جامعترین عبادت‌ها و تسلیم، خشوع و خضوع و اقرار به توحید خداوند است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر رحمة‌للعالمین، جلوه اسماء الهی و اسم اعظم خداوند بود و خداوند استغفار را برای مؤمنان به او امر کرد.

احمدی‌نژاد در این مراسم از 23 خادم قرآن و فعال و برگزیده قرآنی از جمله غلامعلی حدادعادل و لاله افتخاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اهدای لوح سپاس، تجلیل کرد