سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/5/8
8:47 عصر

احتمال مذاکراه ایران و عربستان بستگی به اصلاح رفتار عربستان دارد

جلالی:

احتمال مذاکراه ایران و عربستان بستگی به اصلاح رفتار عربستان دارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اعتقاد به شرایط بد عربستان در افکار عمومی گفت: عربستانی‌ها دوست دارند به ایران نزدیک شوند تا با استفاده از پتانسیل ایران، چهره‌ی خود را اصلاح کنند.

"کاظم جلالی"، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ انتشار برخی اخبار مبنی بر صادرات نفت از سوی عربستان سعودی به جای ایران برای تامین نیاز هند اظهار کرد: هنوز ایران به هند نفت صادر می‌کند و این مطلب تنها در حد اخبار بوده و صحت آن معلوم نیست.

وی درباره‌ نحوه روابط ایران و عربستان سعودی گفت: عربستان سعودی کارهای بسیار بدی را در منطقه به‌خصوص در یمن و بحرین انجام داده است و امروز به لحاظ افکار عمومی این کشور بدترین وضعیت را در منطقه دارد، بنابراین در چنین شرایطی طبیعی است در درجه‌ی اول عربستان باید گام‌های اولیه را برداشته و در همین راستا از بحرین خارج شده و از ملت بحرین عذرخواهی کند.

این نماینده‌ مجلس اضافه کرد: در چنین شرایطی عربستانی‌ها بسیار دوست دارند که به ایران نزدیک شوند و بتوانند از پتانسیل ایران استفاده کرده و چهره‌ خود را در افکار عمومی اصلاح کنند اما این اصلاح چهره باید با اصلاح رفتار همراه باشد و نباید دیگر عربستان سعودی نمایندگی منافع آمریکا در داخل منطقه را یدک بکشد؛ زیرا افکار عمومی جهان از این سیاست عربستان سعودی ناراحت هستند.

وی درباره‌ی احتمال انجام مذاکرات میان ایران و عربستان افزود: عربستان سعودی ابتدا باید رفتار خود را اصلاح کند چراکه تنها در اینصورت و پس از این مرحله،‌ مذاکرات میان ایران و عربستان می‌تواند مطرح شود.