سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/5/8
8:49 عصر

اقدامات رویان در حد اعجاز علمی است

 

غفوری‌فرد:

اقدامات رویان در حد اعجاز علمی است

یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به توان تحقیقاتی جهاد دانشگاهی گفت: بخش‌های تحقیقاتی صنایع نظامی و سلول‌های بنیادین قابل واگذاری به این نهاد است.

"حسن غفوری فرد" در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی دقیقا در اوج انقلاب فرهنگی که در دانشگاه‌ها اتفاق افتاد شکل گرفت، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گروهک‌های مختلفی از جمله منافقین و چریک‌های فدای خلق در دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه‌ تهران حاضر شدند؛ دانشگاه امیرکبیر هم مرکز تکثیر نشریات ضد انقلاب بود، بنابراین جوانان مسلمان ومتدین برای شروع انقلاب فرهنگی تصمیم به تعطیلی دانشگاه‌ها گرفتند.

وی افزود: در زمانی که کلاس‌های درس دانشگاه‌ها تعطیل بود جهاد دانشگاهی شکل گرفت و بسیاری استادان و دانشجویانی که علاقمند بودند یکسری کار تحقیقاتی را آغاز کردند و هسته تحقیقاتی بسیار خوبی در دانشگاه شکل گرفت و این نهاد در طول این سالها کارهای بسیار موفقی در این رابطه داشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: جهاد دانشگاهی در طول سالهای گذشته پروژه‌های تحقیقاتی خوبی انجام داده از جمله موسسه تحقیقاتی رویان کارهایی در حد اعجاز علمی انجام داده است.

غفوری‌فرد تصریح کرد: در سالهای پیش تصمیمی گرفته شد که جهاد عملا از محیط دانشگاه خارج شد یا حضورش در دانشگاه کمرنگ شد که به نظر من این ضربه‌ای به کار دانشگاه بود، اما در عین حال بسیاری از اعضای جهاد دانشگاهی در بیرون از دانشگاه‌ها فعالیت کردند و امروز می‌توان گفت که این نهاد کارنامه موفق و خوبی چه در کارهای تحقیقاتی و چه در کارهای اجرایی داشته است که امیدواریم همچنان ادامه یابد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تصمیم دولت برای برون‌سپاری و واگذاری برخی اختیارات به بخش خصوصی گفت : به نظر می‌رسد بسیاری از کارهای تحقیقاتی که در حال حاضر در دولت انجام می‌شود مثل صنایع نظامی و سلول‌های بنیادین قابل واگذاری به جهاد دانشگاهی است که توان تحقیقاتی خوبی در این زمینه دارد.