سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/8/8
2:38 عصر

تحریف حقیقت اسلام در انیمیشنی به ظاهر اسلامی

انیمیشن به ظاهر اسلامی 99 به زودی در آمریکا پخش می‌شود

انیمیشن به ظاهر اسلامی 99 به زودی در آمریکا پخش می‌شود

نسخه چاپیارسال به دوستان
به بهانه پخش انیمیشن «99» در آمریکا، «فارس» گزارش می‌دهد:
تحریف حقیقت اسلام در انیمیشنی به ظاهر اسلامی

خبرگزاری فارس: سازندگان انیمیشن«99»، برگرفته از کمیک استریپی با همین عنوان، اسلامی استکبار پسند را با ادعای به تصویر کشیدن 99 صفت خداوند، به خورد جوانان می‌دهد.

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس،سال گذشته کمیک استریپی به ظاهر اسلامی تحت عنوان «99» منتشر شد که در دنیای رسانه جنجال زیادی به پا کرد.
در این کمیک استریپ 99 صفت خداوند در قالب 99 سوپر قهرمان از سراسر جهان به تصویر کشیده شده است که شاید در نگاه اول تحسین هر مسلمانی را برانگیزد ولی آنچه که در همان گام اول باید شک هر اندیشمندی از جهان اسلام را برانگیزد این است که در همان روزهای نخست انتشار این کمیک استریپ، «باراک اوباما»، ریاست جمهوری آمریکا، در یک سخنرانی رسمی در حضور سیل عظیمی از خبرنگاران داخلی و خارجی ضمن تقدیر از «نایف المتاوا»،خالق کمیک استریپ «99»، این کمیک استریپ را اثری برجسته در راستای ایجاد بستری مناسب برای تعامل با مسلمانان و همچنین رفع سوء‌تفاهم‌های موجود نامید.
همچنین مجله آمریکایی فوربس نیز از این کمیک استریپ به عنوان اثری برجسته یاد می‌کند و آن را یکی از پرطرفدارترین کمیک‌استریپ‌هایی می‌داند که تاکنون منتشر شده است.
هم‌اکنون نیز شاهد انتشار خبر پخش قریب الوقوع نسخه انیمیشنی کمیک استریپ «99» در آمریکا، جایی که سالانه ده‌ها فیلم ضد‌اسلامی به نمایش درمی‌آید، هستیم.
خالق «99» نیز  «نایف المتاوا»، فارغ‌التحصیل روانشناسی بالینی از دانشگاه لانگ آیلند نیویورک است که در کویت متولد شده ولی از همان کودکی در نیویورک زندگی ‌کرده است و صاحب کمپانی «تشکیل»، توزیع‌کننده بسیاری از کمیک استریپ‌های معروف سینمای آمریکا چون «هالک» و «مرد عنکبوتی» است.
روزنامه نیویورک تایمز درباره این شهروند نیویورکی می‌نویسد، «نایف المتاوا» در نگاه اول تنها یک شهروند ساده کویتی به نظر می‌رسد ولی زمانی که لب به سخن می‌گشاید به خوبی مشخص می‌شود که در نیویورک بزرگ شده و متاثر از این فرهنگ است.
«المتاوا» خود نیز در یکی از مصاحبه‌های اخیر خود در جواب به این سوال که «چرا او سوپرمن، شخصی مسیحی که مجسم کننده شخصی مسیحی است را در یک اثر اسلامی استفاده به تصویر کشیده است؟»، گفت: من با یک دید سکولار به سراغ قهرمان‌های این داستان رفته‌ام و در این میان سعی کرده‌ام تا الگوهای کهن قرآنی را در قالبی سکولار به تصویر بکشم دقیقا همانکاری که هالیوود با شخصیت‌های انجیلی می‌کند، این یک داستان جهانی است که برای هر کسی از هر کشور و فرهنگی کاربرد دارد.
اگرچه ادعا شده که کمیک استریپ «99»، اثری کاملا اسلامی و قرآنی است ولی بسیاری از شخصیت‌های آن کاملا در چهارچوب فرهنگی غربی و حتی گاه ضد اسلامی، به تصویر کشیده شده‌اند، آنگونه که «المتاوا» به نقل از یکی از طرفداران ایرلندی خود که مذهب کاتولیک دارد، می‌گوید: زمانیکه این کتاب را خواندم به نظرم رسید که تمام شخصیت‌های آن نه اسلامی که کاتولیک هستند.