سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/8/15
11:20 عصر

ویژگیهای انحصاری اسناد ایران علیه آمریکا

ویژگی‌های انحصاری اسناد ایران علیه آمریکا

خبرگزاری فارس: برخی اطلاعات موجود نشان می‌دهد اسنادی که ایران به زودی و البته به تدریج علیه آمریکا منتشر خواهد کرد دارای ویژگی‌های منحصر بفردی است که در تاریخ افشاگری‌های بین‌المللی علیه آمریکا بی سابقه است.

خبرگزاری فارس: ویژگی‌های انحصاری اسناد ایران علیه آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سایت ایران هسته‌ای، برخی اطلاعات موجود نشان می‌دهد اسنادی که ایران به زودی و البته به تدریج علیه آمریکا منتشر خواهد کرد دارای ویژگی‌های منحصر بفردی است که در تاریخ افشاگری‌های بین‌المللی علیه آمریکا بی سابقه است.

نخستین ویژگی این اسناد این است که کاملاً به روز است به این معنا که به رویدادهای تاریخی قدیمی و آرشیوی نمی‌پردازد بلکه رویدادهای کاملاً به روز را که برخی از آنها فقط چند ماه تا مقطع فعلی فاصله دارد روایت و مستند می‌کند.
در واقع این اسناد به مجموعه اسناد تاریخی که ایران علیه آمریکا در اختیار دارد، اضافه شده است.

ویژگی دوم اسناد این است که کاملاً «اصل» هستند. به عبارت دیگر این اسناد که مجموعه‌ای از سندهای کاغذی، فیلم، صدا و تصویر را تشکیل می‌دهد نسخه‌های اصلی هستند نه نسخه‌های کپی یا الکترونیکی که به راحتی قابل جعل است.

اسناد ایران از این حیث کاملاً در مقابل اسنادی قرار می‌گیرد که آمریکا ادعا می کند در مورد پرونده ارباب سیر یا درباره پرونده هسته‌ای ایران در اختیار دارد. درباره ارباب سیار همه آنچه آمریکا دارد فایل صوتی مکالمات ارباب سیار از زندان اف بی آی با فردی به نام علی غلام شکوری است که ظاهرا اساسا وجود خارجی ندارد. بسیاری از کارشناسان گفته‌اند با توجه به فناوری‌هایی که NSA (آژانس امنیت ملی امریکا) در اختیار دارد، احتمال اینکه این فایل‌های صوتی ساختگی باشد بسیار بیشتر از اصل بودن آنهاست. همچنین در مورد مطالعات ادعایی آنچه آمریکا در دست دارد یک فایل پاورپوینت است که در واقع نوعی سند الکترونیکی محسوب می‌شود و جعل آن به سادگی امکانپذیر است.

سومین ویژگی این اسناد آن است که فقط به ایران نمی‌پردازد بلکه مجموعه ای از جنایات و اعمال نقض حقوق بشری از جانب آمریکا را در دیگر کشورهای منطقه نیز توصیف می‌کند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز 12 آبان 1390 طی سخنانی در جمع دانشجویان و دانش آموزان فرمودند ایران یکصد سند علیه امریکا در اختیار دارد که با انتشار آنها آبروی این کشور را خواهد ریخت.
سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز روز 13 آبان 1390 در جمع تظاهر کنندگان تهرانی دو نمونه از این اسناد را به جمع نشان داد و گفت که ایران به زودی طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل برخی از این اسناد را ارائه کرده و خواستار اقدام بر روی آنها در شورای امنیت خواهد شد.
دولت آمریکا تاکنون واکنشی به این موضوع نشان نداده است.