سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/8/16
11:4 صبح

تنها 8 عضو شورای امنیت به عضویت فلسطین رأی میدهند

نابع شورای امنیت اعلام کردند:
تنها 8 عضو شورای امنیت به عضویت فلسطین رأی می‌دهند

خبرگزاری فارس: برخی منابع شورای امنیت با اشاره به اینکه تنها 8 عضو از مجموع 15 عضو شورای امنیت به عضویت فلسطین رأی خواهند داد، تاکید کردند که دیگر نیازی به وتوی آمریکا علیه طرح فلسطینیان نیست.

خبرگزاری فارس: تنها 8 عضو شورای امنیت به عضویت فلسطین رأی می‌دهند

به گزارش فارس، برخی منابع شورای امنیت به روزنامه "الحیات" گفتند از آنجایی که موافقان عضویت فلسطین به اکثریت مطلوب نمی‌رسد دیگر نیازی به وتوی آمریکا علیه این طرح فلسطینیان وجود ندارد.
 
بر اساس این گزارش از مجموع 15 عضو شورای امنیت تنها 8 عضو موافق عضویت فلسطین هستند و بر این اساس اکثریت لازم برای تائید عضویت فلسطین به دست نمی‌آید.
 
این منابع گفتند که اعضای موافق عبارتند از لبنان، روسیه، چین، هند، برزیل، آفریقای جنوبی، نیجریه و گابن و اعضای مخالف نیز عبارتند از آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس، پرتغال، کلمبیا و بوسنی.
 
از سوی دیگر یک دیپلمات بلندپایه غربی اظهار داشت: فلسطینیان باید به گزینه‌های دیگری غیر از عضویت در سازمان ملل بیاندیشند.
 
وی افزود که به لحاظ سیاسی ما نمی‌خواهیم شاهد کشور فلسطین در سازمان ملل بدون دستیابی دو طرف فلسطینی و اسرائیلی به توافق باشیم.
 
این مقام دیپلماتیک غربی همچنین مدعی شد که عضویت فلسطین در سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی سازمان ملل(یونسکو) اشتباه بود و فلسطینیان در حال حاضر با وضعیت دشواری مواجه هستند زیرا اکثریت مطلوب در شورای امنیت برای پذیرش عضویت فلسطین وجود ندارد.